Onze reis in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindi Bogert - WaarBenJij.nu Onze reis in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lindi Bogert - WaarBenJij.nu

Onze reis in Thailand

Door: Lindi

Blijf op de hoogte en volg Lindi

07 September 2014 | Thailand, Bangkok

THAILAND. Het land van het warme klimaat waarbij het zweet na 5 minuten over je rug loopt. Waar mensen met paraplu’s lopen om hen tegen de zon te beschermen. En een land waar het ineens met bakken uit de hemel komt vallen. Het land met de vele taxi’s en tuctuc’s, in de kleuren geel groen roze en rood. Daar waar ze links rijden en het niet uitmaakt hoe je inhaalt, als het maar met een rap tempo gebeurd. Het land met vele auto’s op de weg en waar men met mondkapjes loopt door de vele uitlaatgassen. Dit klinkt als chaos en dat is het ook! Het is een land waarin ze je voor de gek denken te kunnen houden. Waar ze het geld liever in eigen zak willen steken. Het land waar je je niet kunt beschermen tegen de muggen, ze steken je toch wel. Waar je een tempel op elke hoek van de straat kunt vinden. Waarin je de vele buddha’s tegen komt, groot, klein, liggend of zittend. En een land met heel veel eten, overal waar je loopt. Daar waar een vieze geur vanaf komt, die ik echter nooit zal missen. En dit is het land waar arm en rijk naast elkaar leeft. Daar waar de ene een dure auto rijdt, moet een ander zijn fruit verkopen om te kunnen leven. Dit is het land van de ladyboy’s. Waar de vrouwen grote voeten en een zware stem hebben. Een land waarin zij het normaal vinden om je enkele uren te droppen in the middle of nowhere. Maar ook een land met mooie eilanden en prachtige witte stranden. Daar waar het snel eb en vloed wordt en je soms niet veel overhoudt van de zee. Het land waarin je van het noorden tot het zuiden kunt reizen met goedkope bussen, treinen en taxi’s. Daar waar je met de longtailboten naar het volgende strand kunt gaan. Het land waar ik samen met Christian zoveel van genoten heb!

We zijn onze reis begonnen in Bangkok. Vanaf het moment dat we van het vliegveld opgehaald werden, was het een enorme chaos. Met de helft aantal inwoners van Nederland in één stad kun je je vast voorstellen hoe druk het is. De hostel van de eerste twee dagen viel ook vies tegen, met de nadruk op vies. Met onze kamer upgrade konden we eindelijk even bijkomen van de reis. Die dag zijn we naar Khao San Road gegaan, de bekendste backpackersstraat van Bangkok. We konden meteen ervaren hoe Bangkok er in het dagelijks leven eruit ziet. De volgende dag hebben we Wat Khao bezocht, een tempel die bekend staat op zijn liggende Buddha van 36 meter lang. Later die dag besloten we een kijkje te gaan nemen in China Town. Na heel wat uren rondgelopen te hebben, kwamen onze verwachtingen niet uit. Er waren zoveel winkeltjes, zoveel eten, zoveel chinese tekens.. Maar was dit het nou? De derde dag hadden we de fietstocht van Co van Kessel op de planning staan. Deze was erg indrukwekkend. Heel veel armoede en een mooie natuur. Tenslotte hebben we genoten van het echte Thaise eten van de lokale bevolking. Bangkok hadden we nu wel gezien. De vele tempels, de drukte, de bevolking… We besloten een duik in het zwembad te nemen en in de nachttrein naar Chiang Mai te pakken! We hadden een pakketje geboekt met nachttrein hotel jungletocht.

Na een gezellige reis in de nachttrein kwamen we aan in het rustige Chiang Mai. Niet rustig, maar vergeleken met Bangkok was dat het zeker. We zijn de stad gaan verkennen en zo konden we even bijkomen van de chaotische eerste dagen. De volgende dag begon de jungle trekking. Samen met 2 Engelse, 2 Spaanse en 2 Duitsers zijn we richting de bergen vertrokken. Die dag hebben we geraft op bamboevlotten en bezochten we een waterval. Daarna was het alleen nog maar heel veel lopen. Totdat we aankwamen bij de lokale bevolking. Hier moesten we in een hut slapen met houten planken en een paar dekens. Ook werd om 4 uur de hele dierentuin wakker (lees: geen nachtrust). De volgende dag zijn we weer met goede moed op pad gegaan. Na weer heel wat kilometer gelopen te hebben, liep het zweet overal naar beneden. We hebben een ritje op de olifant gemaakt en zijn weer een waterval tegengekomen. Hierna was de koek op en mochten we weer terug naar ons hotel. Dit keer gingen we op zoek naar hoe we onze reis wilde vervolgen. We hebben de bus terug naar Bangkok genomen en vanuit daar het vliegtuig naar Krabi.

Krabi was nog niet echt wat we verwacht hadden. We besloten de volgende twee nachten op Railey Beach door te brengen. Hier genoten wij optimaal van het zwembad en het strand. Deze keer hoefde we onze tas dus een keer niet in te pakken om verder te gaan, maar bleven we lekker nog een dagje. Na Railey Beach hebben we de boot gepakt naar Phi Phi Island. Het staat bekend om zijn witte stranden en blauwe zee. En wat was dat toch mooi! Ook zagen wij eindelijk dat er ’s avonds wat meer te doen was. Met de Engels die we eerder hadden leren kennen, zijn we gaan stappen. Ons hotel was ideaal zodat we ook hier nog een nachtje extra bleven. Vanuit hier was ons plan om met de Engelse naar de beruchte Halfmoon Party op het eiland Koh Phangan aan het oosten van het land te gaan. Het feest staat bekend om zijn neon verf en de vele toeristen die hier dronken op het strand liggen. Na weer een lange reis kwamen we aan op Koh Phangan. En we hadden het, net als alle andere toeristen, erg naar onze zin! Toen zat onze reis er bijna op. De laatste stop werd op het eiland Koh Samui, waar we helaas maar een dagje zijn geweest. Mijn vakantie had eigenlijk 2 dagen langer mogen duren..

Weer een lange busreis terug naar Bangkok. Daar waar we nog een middag aan het zwembad hebben gelegen, uiteten zijn geweest en met z´n tweetjes nog wat gedronken hebben. Maar helaas zat onze vakantie er op.. We hebben ontzettend genoten en deze ervaring zal mij altijd bijblijven. Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn lieve vriend, maar beide gaan we een ander avontuur aan!

Jullie horen snel van mij als ik in de Filippijnen zit! Veel liefs!

• 07 September 2014 - 21:12

Romy :

Gaaf Lindi! Ik herken alles wat je zegt, zo leuk!
    Geniet van de Filipijnen!

• 07 September 2014 - 23:16

Melissa Meggelaars :

Leuk geschreven lindi!! Heel veel succes in de Filipijnen! Ik ga je volgen!!

• 09 September 2014 - 13:00

Milou Van Toor:

Ah Lindi, zoooo mooi hoe je het beschrijft! Super dat jullie zo hebben genoten samen en dit hebben mogen meemaken.

Inderdaad nu allebei jullie eigen avontuur :) geniet ervan

XXX

Tags: Thailand